logo
loder_img

Een moment geduld, uw verzoek wordt verwerkt.

credit-card.svg

€ 164.950,-

medium.svg

94.032 km

calendar.svg

1997

gas.svg

Benzine

manual-transmission.svg

Handgeschakeld

Kenmerken

  • Merk
  • Honda
  • Model
  • NSX
  • Type
  • 3.2 V6 | 6-bak manueel | EU auto
  • Aantal deuren
  • 2
  • Aantal zitplaatsen
  • 2
  • Aantal sleutels
  • 2
  • Transmissie
  • Handgeschakeld
  • Tellerstand
  • 94.032 KM
  • Bouwjaar
  • 26-03-1997
  • Brandstof
  • Benzine
  • Prijs
  • € 164.950,-
  • Kenteken
  • J096JX
  • Kleur
  • oranje mica
  • Interieurkleur
  • Zwart
  • Acceleratie 0-100
  • 5.7 sec.
  • Bekleding
  • Leder
  • CO2-emissie
  • 285 g/km
  • BTW/Marge
  • Marge
  • Aantal cilinders
  • 6
  • Emissieklasse
  • 2
  • Cilinderinhoud
  • 3179 CC
  • Vermogen
  • 281 PK
  • Topsnelheid
  • 270 km/h
  • Carrosserie
  • Coupé
  • Tankinhoud
  • 70 Liter
  • Gewicht
  • 1345 KG
  • Laadvermogen
  • 265 KG
  • APK
  • Bij aflevering
  • Onderhoudsboekje aanwezig?
  • nee
  • Gemiddeld verbruik
  • 12.4 L/100KM
  • Verbruik stad
  • 17.9 L/100KM
  • Verbruik snelweg
  • 9.1 L/100KM
  • Wegenbelasting min
  • € 171 /kwartaal

Opties

 

Exterieur

  • Achterspoiler
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling
  • Getint glas
  • Lichtmetalen velgen
  • Sperdifferentieel
  • Sport uitlaat
  • Uitlaat sierstuk

Infotainment

  • Audio installatie
  • Stuurwiel multifunctioneel

Interieur

  • 12Volt aansluiting
  • Airco
  • Cruise control
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • Stuurbekrachtiging
  • Stuur verstelbaar

Veiligheid

  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Anti Blokkeer Systeem

Omschrijving

Unieke Honda NSX NA2 uit het bouwjaar 1997. Deze is uitgevoerd met een handmatige 6 bak en de 3.2 motor (C32B). Zeer zeldzaam. Origineel EU geleverd (Duitsland) incl. COC/CVO. De auto is nieuwe geleverd in Duitsland en daarna een tijdje in Spanje rondgereden. Hierna is hij in ons bezit gekomen. We hebben hebben helemaal gerestaureerd en is opnieuw gespoten in de originele Imola oranje kleur. Met zorg opnieuw opgebouwd en netjes gedocumenteerd. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe distributieriem en waterpomp.

Op de 81ste Chicago Auto Show in februari 1989 werd de Honda NSX getoond aan het publiek, en in september 1990 werd de Honda NSX (NA1) geïntroduceerd. Dit is 's werelds eerste massa-geproduceerde voertuig met een volledig aluminium monocoque, met daarnaast veel aluminium legeringen in het motorblok, chassis, stoelen, onderstel en wielophanging. De productie van de eerste generatie NSX vond plaats in de Tochigi-fabriek met 25 stuks per dag. De aanvankelijke modellen werden geleverd met de 3,0 liter C30A V6, met DOHC VTEC-technologie. Deze NA1-modellen werden geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen of een automatische transmissie met vier trappen.

Honda begon met het ontwikkelen van de NSX in januari 1984, nadat het Honda Wako R&D-team een eerste prototype had geproduceerd.[4] Honda had tot die tijd voornamelijk voertuigen geproduceerd met voorwielaandrijving met een dwarsgeplaatste motor voorin het voertuig (FF-layout). De ontwikkeling van dit voertuig creëerde een volledig nieuw concept voor hen; een voertuig met middenmotor en achterwielaandrijving (RMR- of MR-layout). Honda bouwde een eerste generatie Honda City om van de conventionele FF-layout naar RMR-layout om de eigenschappen daarvan te testen.[4]

Ayrton Senna werd betrokken bij het testen van de Honda NSX in februari 1989 toen hij het model mocht testen op het Japanse Suzuka circuit. Hij had kritiek op het gebrek aan rigiditeit dat hij voelde. In april 1989 testte Honda de NSX op de Nürburgring Nordschleife. Honda R&D Europe kreeg de beschikking over een werkplaats in Müllenbach, nabij het circuit, en kon daardoor als eerste Japanse autofabrikant langdurig overzees ontwikkelen. De rigiditeit van het voertuig werd met 50% vergroot na de tests op de Nürburgring Nordschleife.

Na de introductie van de Ferrari 348 in 1989 ontwikkelde Honda de 3,2 liter C32B V6-motor welke in februari 1997 zijn intrede deed in het NSX NA2-model. De Honda NSX NA2 beschikt altijd over een handgeschakelde transmissie met zes versnellingen. Dit model heeft een maximaal vermogen van 206 kW of 280 pk bij 7300 tpm en een maximaal koppel van 340 Nm bij 5300 tpm. Deze motor ligt dan ook in deze auto. Hier zijn er slechts heel weinig van gemaakt.

Wij vragen u voor bezichtiging een afspraak te maken, zodat we u de tijd en aandacht kunnen geven die u verdient. Dit kan via mail, per telefoon of whatsapp. We zijn zowel telefonisch als op whatsapp op dit nummer bereikbaar: 040-2412760

Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. Buiten openingstijden is in overleg soms ook mogelijk.

Ondanks de gebruikelijke zorgvuldigheid kan een onjuistheid in bovenstaande gegevens zijn opgetreden. Wij kunnen hier helaas niet voor
aansprakelijk worden gesteld. Controleer daarom goed de opties tijdens uw bezichtiging.

LPG-specialist Car Care Wallinga, is ook Profile Car & Tyre center. Kijk voor uitgebreide foto's en details op onze website.

Om teleurstelling te voorkomen graag naar de beschikbaarheid informeren voor bezoek.

Financieren of leasen?

Auto inruilen?

Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)

phone-color.svg 040 - 2412760

mail-color.svg info@carcarewallinga.nl

dot.svgVaalserbergweg 307, 5628 CH Eindhoven

dot.svg Beschikbaar tot 18:00

“Interesse in deze Honda?”
Gallery Image 0

Neem contact op

whatsappbtn
Morgen Internet - Zorgeloos website